Alla inlägg den 16 februari 2008

Av Birger - 16 februari 2008 13:08

Före röjningen och efter röjningen


Jag får vackert invänta mer snö innan jag drar hem veden. Någon dag kommer det väl. I väntan på det bekantar jag mig med den här bloggsidan och utforskar dess möjligheter och brister. En sak har jag inte hittat, nämligen möjligheten att kunna spara som utkast medan man kollar andra saker. Väldigt lätt att trycka bort sidan och förlora det man skrivit innan man har hunnit publicera det. Här är spara detsamma som att publicera.

En annan sak är att bilderna inte läggs in förrän man sparar, så det är svårt att veta hur det kommer att se ut. Men man lär sig efter hand.

Av Birger - 16 februari 2008 11:15

Bilden är en scen ur August där jag agerade Stins. 


Nästan klarblå himmel och minus fem grader. Lite pudersnö täcker gräset, men knappt tillräckligt att dra kälken på. Jag skall dra hem ved från min röjning. Går det inte i dag får jag vänta.

  Till kvällen väntar Statistföreningens Guldtackegala, där olika priser skall utdelas, för bästa statistinsats bl.a Jag skall underhålla med någon visa är det tänkt, så gitarren skall med. Något produktionsbolag skall få "Dojan" för att dom inte har skött om oss statister ordentligt. Det är vi som befolkar den svenska filmen.

  I går kväll ringde dom från SVT om ett litet sketchinslag, där dom behövde en gubbe som jag, fast lite äldre. Det blir till att förställa sig lite då och ta fram käppen. Inspelning torsdag morgon.

Av Birger - 16 februari 2008 10:09

Triple and Touch and The Railers     Pressbild

Fredagskvällen ägnades i första hand åt "På spåret" med spännande semifinal, som togs hem av Lennart Dahlgren och Cecilia Hagen. "Hoa-hoa" klämmer på sitt Stockholmsidiom ur sig en del obetalbara kommentarer  som väl tävlar med Oldsbergs Göteborgska ordvitsar. 
  Själv gladde jag mig speciellt åt att kunna några av följdfrågorna, som dom gick bet på i burarna. det är ju en del av nöjet med frågeprogram, att man kan vara med själv hemma i soffan.

  Sen är ju musiken en stor del av behållningen. Dom gör inte många nummer, men som dom gör dem. Kapellmästare och arrangör Håkan Glänte måste ha en eloge för det.


TV
Tidigare månad - Senare månad
Skapa flashcards