Alla inlägg den 22 februari 2008

Av Birger - 22 februari 2008 13:24

I går eftermiddag satt jag och bearbetade ett gammalt manus om körsång, som jag skall publicera i Församlingsbladet. Kanske lägger jag ut det här också sen.

   Gårkvällen ägnades åt just körövning, då de närmaste fyra kyrkokörerna samlades för att öva in en "Klimatmässa". som skall framföras i flera kyrkor framöver. Texten är lite propagandistisk, som i sjuttiotalets miljödebatter, och jag känner mig återkopplad till mitt examensarbete på Konstfack och bildserien "Jorden, vårt allt". Men med duktiga musiker till kan det nog bli lite anslående även musikaliskt.

  Hemkommen tittade vi på inspelad Antikrunda och nästa del av "Brottet". Fortfarande lika spännande och påträngande som om det vore en dokumentär. Fantastiska skådespelarprestationer.

  I dag började jag dagen med att fara ut och hämta hem bokbinderigrejorna. Försöker i första hand auktionera ut dem på "Tradera", annars får dom bli kvar här, så kanske jag gör något åt dom. Det är alltså det senaste jag har utrönat på datorn, hur man säljer saker på auktion hemifrån. Spännande att se om det kommer några bud.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Arkiv

Fråga mig

1 besvarad fråga

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29
<<<
Februari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards