Alla inlägg den 2 mars 2008

Av Birger - 2 mars 2008 20:00

Ja, så har dagen sett ut, men den rymde ocks en lång promenad i gråvädret. Vasaloppet blev en fin historia om kämpaglöd och att aldrig ge upp. Efter fem pallplatser fick norrmannen Jörgen Aukland äntligen sin seger. Då bortser man gärna från att det är roligast när svenskar vinner. Han var en mycket värdig segrare.

  Har fortsatt att redigera mina memoarer, som jag skrev för drygt tio år sedan som terapi. Nu med lite distans ser jag tydligt hur mycket onödigt krafs som går att redigera bort och därmed förhöja läsvärdet. Om dom överhuvud taget blir lästa av någon annan återstår att se. Om inte annat finns dom kvar för framtida forskning.

  Eftermiddagen och förkvällen har ägnats åt två konserter med kören. Eller egentligen var det inte konsert den här gången utan en mässa. Om ni läst tidigare handlade det hela om vårt klimat och hur vi påverkar det. Även om jag haft invändningar mot textens utfomning blev det rätt fint med instrumentalister och tre körer som hjälptes åt.

  Musiken överbryggade det tunga budskapet. Men jag skulle ha velat byta plats på två satser för att få den mest hoppfulla och framåtblickande texten sist. Det kanske blir så nästa gång.

Av Birger - 2 mars 2008 05:44

Stjärnljus över Charlotte Perelli och Linda Bengtzing. Bilder från TVn


De två schlagerstjärnorna tog full pott i gårkvällens deltävling. Själv hade jag gärna sett Calaisa komma vidare till andra chansen för att få lite mer variation i finalen. Nu skall det bli intressant att se om Nordman mäktar att slå ut Carola. Det blir den mest intressanta duellen nästa fredag och säkert den som de mesta skriverierna kommer att handla om då. Men Sibel hade en mäktig röst och var värd en chans till.

  Två fina dansnummer bjöds det också, varav Christian Luuk överraskande svarade för det ena.

Skapa flashcards