Alla inlägg den 7 mars 2008

Av Birger - 7 mars 2008 17:43

Det står en stor rubrik på Aftonbladets hemsida: "SKANDIACHEFER FRIADE I RÄTTEN" , men det står inte till vem. Var det till varann kanske?

Av Birger - 7 mars 2008 15:44

Tänk så trevligt det är, när telefonen ringer och en pigg röst säger: "Hej, Det är Sara på SVT, har du lust och komma in och leka frågesport med oss på onsdag?" - "Klart jag vill", säger jag. Jag får gage för avancerat statist  och lunch, och det gör inget om jag svarar fel, för programmet skall aldrig sändas. Dom skall bara testa olika programledarämnen och behöver försökskaniner. Så går det till. Inget lämnas åt slumpen. Det är precis vad jag behöver just nu, leka kanin. Nej, men om jag skulle komma med i en riktig frågesport, som jag har castat till, är det klart bra att ha känt på situationen i förväg.

Bilden nedan är från gårdagens promenad. Dagens blev bildlös men skön ändå i vårvädret. Blåmesen hov upp sin röst lite försiktigt, som om han inte var riktigt säker på att det var dags. När jag ändå var i farten ute kapade jag ned några störande element i naturen och drog hem till vedbacken. Omgivningen blir allt luftigare.

Av Birger - 7 mars 2008 06:10

Gårdagen blev en utflykt till Saltsjöbaden, en tågresa som jag inte har företagit tidigare, men som bjöd på fina vyer över sjön. Anledningen till resan var ett statistuppdrag för en reklamfilm, ett 15 sekunders inhopp som fiskargubbe av den typen som finns på hötorgsmålningar, med sydväst och snugga ni vet.

  Enda problemet med det var att laxen på närare 6 kg, som jag skulle visa fram, inte höll för sin egen tyngd utan blev allt trasigare för varje tagning. Den var nog inte helt färsk, för jag har burit laxar förr utan problem. Det hände ju att man fick någon i näten, när vi bodde på Väddö. 

  Efter en snabbvisit hos havande dottern hann jag även med lite körsång på kvällen. Vi var fler gubbar än damer för ovanlighetens skull, så jag sjöng altstämman för skoj skull. Livet är fullt av utmaningar i stort som smått.

Ovido - Quiz & Flashcards