Alla inlägg den 10 mars 2008

Av Birger - 10 mars 2008 10:16

Vad är det för märkvärdigt med den här bilden? En mossig sten och en massa risbråte.Jag har gått förbi det här stället hundratals gånger utan att se någonting speciellt. Nu lyste plötsligt solen just på den här stenen och fick mossan att lysa grön. Så här är det också i livet. Man är bara en del av den grå massan, tills någon tänder strålkastaren och ställer en i rampljuset.

Av Birger - 10 mars 2008 08:53

Jag har börjat fundera på att söka medlemssskap i SKAP, Sveriges Kompositörer av Populärmusik, bara för att befästa att man tillhör skrået. Det har ju blivit en del egna visor och låtar skrivna under åren och en hel del körarrangemang dessutom. STIM-ansluten har jag varit i tio år, så det borde räcka. Men kruxet är just nu, att jag skulle behöva en färsk inspelning av mina egna verk som "ljudande exempel" att bifoga ansökan. Får fundera på hur detta skall lösas. Min egen utrustning ger inte tillräckligt bra ljudkvalitet.

  I dag blir det en resa till storstaden för att lämna memoarmanus till ett par förlag. Det kan ju inte skada att försöka, när man tycker man har något att berätta.

Ovido - Quiz & Flashcards