Alla inlägg den 18 mars 2008

Av Birger - 18 mars 2008 19:04

Nu är det fastslaget av Högsta domstolen, att reklamavbrotten i filmer kränker upphovsrätten. Claes Eriksson och Vilgot Sjöman förde upp detta på rättens bord och har nu fått rätt ända upp i högsta distans, vilket är mycket glädjande. Nu kan andra följa efter och kräva att deras filmer sänds utan avbrott, så kan vi äntligen få någon ändring på denna dumhet. TV4 och de andra reklamkanalerna har förstört upplevelsen av varenda film man har försökt titta på. De stjäl dessutom ens tid, då filmerna blir tre timmar istället för två med flera reklampauser och en nyhetssändning insprängd mitt i. Heder åt Claes. Vilgot får väl le i sin himmel.

TV
Av Birger - 18 mars 2008 15:38

En dag med lite vinter, nysnö och stundtals sol! Men koltrasten lät höra sin sång för första gången, när jag tog min promenad, och snön lär vara borta till kvällen. Det tycks vara värre i mina gamla hemtrakter i Småland.

  Har ägnat mycket tid åt min marknadsföring och planering inför kommande  program och nu skall det övas. Mandolinen har också blivit färdigreparerad och väntar nu på nya strängar, som naturligtvis måste beställas. Det är inget dom håller i lager längre. Dom borde skämmas. Jag vill ju höra hur den låter så snart som möjligt.

Presentation

Arkiv

Fråga mig

1 besvarad fråga

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7 8 9
10 11
12
13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards