Alla inlägg den 1 april 2008

Av Birger - 1 april 2008 14:43

Det börjar infinna sig ett visst pirr i magen. Avresedagen närmar sig och jag är en så pass ovan långresenär, att jag har dålig koll på det mesta. En vänlig dam på bussföretaget ger mig goda råd angående valuta o.dyl Själv har jag kollat upp kartan över Malmö med omnejd för att hitta från övernattningsplatsen till bussterminalen tidigt på morgonen.

  Det går ju inte att ringa och säga, att vi blir lite sena för vi har kört fel. Då har bussen redan gått när man kommer fram. Vet inte om det är ett klokt beslut att ta bilen till Malmö, men när vi kom från Italien för fyra år sedan, minns jag att vi hade velat sätta oss i bilen och köra vidare norrut på kvällen, så att en bit var avverkad till dagen därpå. Men då kunde vi inte det.

  Det mest konkreta jag gjort åt detta i dag har för övrigt varit att sätta på sommardäcken och vårstäda bilen, så att den blir lite angenämare att resa i. Jag har gjort om den från arbetsbil till semesterbil.

  Har också börjat se över garderoben för att kunna möta våren i Paris i lämplig utstyrsel. Slänger med en basker på skoj. Har fått låna en reseguide, där man kan läsa hur man skall bära sig åt för att visa god etikett i landet.

Av Birger - 1 april 2008 08:39

Efter ihärdiga påstötningar från flera gamla vänner insåg jag, att jag borde ge mig iväg ut till "Skärgårdskörens" övning på Rådmansö i går kväll. Till denna kör ansluter sångare från flera andra körer i kommunen. Närmaste målet är medverkan i en Taubefestival den 10 maj, dit det förhoppningsvis även skall komma sångarvänner från Kökar och Åboland.

  Flera nya anslöt denna kväll. Det blev ett varmt mottagande och en effektiv övning på enbart Taubevisor. Jag passade på att lämna mitt eget arr. av "Kom i min famn" till körledaren Lillemor Klockare, inklusive en bandupptagning, så hon kan höra hur det låter. Det vore roligt att någon gång få det framfört offentligt och det här känns som rätt ensemble för det.

  Känner just nu ett väldigt sug efter att få musicera mera. Sjunga bör man, annars dör man.


Av Birger - 1 april 2008 08:33

På grund av reparationsarbeten rear Systembolaget i Norrtälje ut stora delar av sitt sortiment. Priserna är nedsatta i förhållande till alkoholprocenten.  Det är Norrtelje Tidning som roar sina läsare med denna nyhet i dag på 1 april. Det lär nog bli kö.

Ovido - Quiz & Flashcards