Alla inlägg den 30 april 2008

Av Birger - 30 april 2008 15:38

Dagens cykeltur gick till vägs ände en skogskörväg norrut från Vagn nära Unungehöjden. Vägen slutade uppe vid flera stora odlingar och där var rätt vackert, om man tycker om ett öppet odlingslandskap. Men runt om är bara skog och när jag kom till den längst bort belägna åkern skrämde jag upp en stor flock med större fåglar.

  Det var korpar, kråkor och en havsörn. De förde ett väldigt oväsen, tydligen missnöjda med att ha blivit störda. De måste ha suttit och kalasat på något, endera något som lagts dit för att locka dit vildsvinen, eller så låg där ett kadaver från något som björnen fält. Jag gick för säkerhets skull inte och tittade efter.

  Tog den lilla grusvägen söder om Närdingen tillbaka. Det blev ca 13 km i dag och jag känner att jag tar bruksbacken mycket lättare nu, utan att behöva nyttja lägsta växeln. Kaffet smakade bra när jag kom hem.

  Hantverksboden är urstädad och jag har plockat ut mina trägrejor, så nu är det i stort sett klart för sommarens besök.

Av Birger - 30 april 2008 05:49


 Vaknat i svinottan och har svårt att somna om. Det är redan dagsljus och fåglarna har satt igång, liksom min skalle. Gårdagen löste ju inga problem, så vi får se om det går bättre i dag. Har i alla fall fått ett första bud på en akvarell som jag lade ut på Tradera i går kväll. Roligt om det rör på sig någonstans, som en krusning på ytan.

  På dagens program står några viktiga telefonsamtal, att städa ur och ställa i ordning i hantverksboden, den dagliga motionsrundan samt att till kvällen sjunga majsånger vid brasan. Bilden ovan föreställer dotterdotterns kareokekör, ett slumpartat bildresultat.

Skapa flashcards