Alla inlägg den 6 maj 2008

Av Birger - 6 maj 2008 07:51

I natt blev det nästan ingen sömn, då torrhostan satte in så fort jag rörde mig, ackompanjerad av ett rytmiskt knackande inne i ena örat. Det lät som om hammaren och städet var i bruk för fullt där inne i smedjan. Vätska bakom trumhinnan troligen, en ny upplevelse att bära med sig. Inte undra på att det var svårt att höra vad man gjorde i kören i går kväll. Jag kunde inte mycket sjunga med denna rösten, men det var ändå bra att lyssna in stämman.

  En del av sångerna satt för första gången riktigt bra, så att vår körledare såg glad ut när hon dirigerade. Däremot är det tveksamt om Ewa och jag hinner bli så pass återställda i rösterna så vi kan göra vårt inpass på lördag. Det är bara att kurera sig och hoppas på under.

  När jag kom hem tittade jag på reprisen av "Glasklart", programmet där jag skulle ha  varit med och gjort charader, om inspelningen inte krockat med vår resa. Såg ett mycket bekant ansikte från Statistföreningen, som gjorde bra ifrån sig. Ganska trevligt frågeprogram.

Skapa flashcards