Alla inlägg under maj 2008

Av Birger - 3 maj 2008 06:10

En orolig natt p.g.a dålig lukt i huset. Har suttit och sökt på internet och kommit fram till att vi troligen har en avlopsventil som har hängt sig. Då kan det spridas avloppsdofter i huset, genom att sumpgaser trycks upp i handfatens avlopp mm. Problemet är, att jag inte kan hitta den djäkla ventilen och börjar misstänka, att han som bygde huset har byggt in den, så att jag blir tvungen att riva hål någonstans. Skit, rent utsagt. Tacka vet jag utedass.

Av Birger - 2 maj 2008 08:28

I dag skulle allt ha blivit klart, men dom har inte tid med mig förrän på tisdag för alla deklaranter. Jag får ställa om hela apparaten och dagens program och det känns inte alls bra. Massor finns att göra, så det är inte det. Jag skulle bara ha velat jobba med ryggen fri. Men det är bara att dra på blåstället och jobba på. Tids nog.....

Av Birger - 1 maj 2008 18:34

Första maj bjöd bå härligt vårväder, men det är vanskligt att veta hur man skall klä sig. Ena stunden är det jättevarmt och sen kommer dom kalla vindarna smygande. Vi gav oss i kast med hallonlandet äntligen, men är långt ifrån klara. Jag kände det angeläget att hälsa på barnbarnet och hennes föräldrar en stund också.

  Tove var nöjd mest hela tiden och talade bara om att hon ville bli bytt på och att det var matdags med jämna mellanrum. Vi umgicks på tu man hand medan föräldrarna fick tillfälle att uträtta lite annat.

  Men vi hann prata lite också om en tänkbar fiskeresa uppåt Kittelfjäll, som jag skulle kunna få hänga med på. Det har varit en längtan sedan svågern, dottern och jag var till Härjedalen för femton år sedan. Nu kanske det blir av i augusti, 7- 8 gubbar i en stuga bortom skogarna. det kan bli ett äventyr. Det var förresten första metardagen i dag.

  Hemvägen på dagens utflykt tog jag över Lindholmen, Frösunda, Kårsta, en mycket trevlig väg, om man inte har brottom. Stannade till å et ställe, där jag fick ögonen på den gamla bron.

  I kväll blir det fortsättning på "Brottet", som tyvärr fått flytta på sig ibland för andra oväsentligheter. och sen en gammal film "Borgerlighetens diskreta charm".

Skapa flashcards