Alla inlägg den 17 juni 2008

Av Birger - 17 juni 2008 17:12

Åskmolnen skingrades, det blev stilla och solen intog himlen. Jag hade suttit och övat och sen tagit en middagslur och gav mig nu ut på en cykelrunda för att få röra på benen. Tog en lång omväg för att komma till afären och få hem lite mat åt katterna. Där, bland hyllorna i vår lilla butik, stöter jag på ett bekant ansikte, gamle polischefen Tommy Lindström.

  Jag gav mig inte till känna, för han var inne i en sådan ingående diskussion med sin fru, om vilket hårtvättmedel de borde inköpa. Annars hade jag gjort det, av den mycket kuriösa anledningen, att vi förekommer i samma dataspel, nämligen första upplagan av "POLIS". Han är chefen som ger goda råd och eller drar in ens resurser,när utredningen går för långsamt. Jag spelar kyrkoherden i "Det röda fallet". Mer säger jag inte. Lustigt sammanträffande.

  På hemväg genom bruket stannar jag till och pratar med en snickare från grannsoknen. Han håller på att snickra en grind, som skall stoppa motortrafiken på gång- och cykelvägen. Det har blivit en genomfartsled för fyrhjulingar, vår tids nya gissel på småvägarna. Dom kör som vildar utan hjälm och tror att dom är odödliga.

  Snickaren var också jägare visade det sig, i markerna runt där jag bor, och vi blev stående en god stund och pratade vildsvinsjakt. Mycket trevligt och intressant. Dom stryker ju omkring alldeles i grannskapet om nättrena. Han lovade att titta in med en smakbit vid tillfälle. Just nu har dom ungar, så nu är det ingen jakt, men till hösten. Han berättade också vem som gjort tillbyggnaden på vårt hus 1975, men denne var inte längre anträffbar. Pratstunden vid grinden kändes som ett värdefullt möte.

Av Birger - 17 juni 2008 07:27

Här stod förr två gamla halvruttna äppelträd alltför nära huset och skuggade och skymde utsikten. De fick skatta åt förgängelsen, även om det alltid smärtar att ta ned fruktträd. Det blev ljust och fint och när det akuta renoveringsarbetet nu är avklarat har det blivit mer tid att ge se över trädgården. Vi har börjat återställa gamla igenvuxna blomrabatter och fundera över var någon ny kan anläggas. Plats finns det gott om, så det är bara att släppa lös fantasin.

Presentation

Arkiv

Fråga mig

1 besvarad fråga

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20 21
22
23 24
25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards