Alla inlägg den 27 juni 2008

Av Birger - 27 juni 2008 13:42

Bilden tog jag i onsdags kväll på väg hem från körövningen.


I dag har jag undertecknat mitt entledigande från min kommunala tjänstgöring, som började 1981 med vikariat som musiklärare och slutade 2008 som lokalvårdare. Däremellan några år som elevassistent. Papperet ger mig ett avgångsvederlag tre månader fram till ålderspensionen, då de inte kunnat finna något lämpligt ersättningsjobb åt mig.

  Ändå vet jag att det finns ett perfekt jobb, som bara ligger i malpåse och väntar på att bli gjort, när pengar till en tjänst finns att uppbringa. Men då kanske inte jag har ork att ta itu med det. Det hade jag nu.

  Jag fick ett bra stöd från min fackrepresentant att få igenom den här lösningen, som ger mig möjlighet att ta de jobb jag vill i egen firma eller som tjänst vid sidan av. Tack Sofia!

Av Birger - 27 juni 2008 13:30

I går var jag deltagare i höstens frågesportprogram på SVT, "Vem vet mest". Det var trevligt. Hur det gick avslöjas när programmet sänds vecka 38. Men det är ett rätt fartfyllt, allmänbildande program, där delvis slumpen avgör vem som går vidare, lite som att spela TP. Det kan helt enkelt bero på om man råkar få ett par svåra frågor i inledningsrundan. Tolv deltagare reduceras ganska snabbt till tre finalister, som går vidare till fredagsfinal. Rickard Olsson är snabbtänkt programledare.

  På hemväg passade jag på att göra en reklamstatering i Täby Centrum. Det blev en rätt svettig historia med mycket motion under tre timmar, men gav i alla fall en liten påspädning i dagskassan.

TV
Skapa flashcards