Alla inlägg den 3 juli 2008

Av Birger - 3 juli 2008 22:11

I går var jag på auktion igen, vilket roar mig. Dagens bästa fynd var en sprillans ny diabildsprojektor av mycket god kvalitet. Jag har några tusen diabilder och en trasig projektor. Så den har åkt ut i ladan nu i väntan på en saligare hädanfärd. Har testkört den nya i dag och den är proffsig.

  Fick också med mig ytterligare några Albert Engströmböcker, så i dag har jag omdisponerat i några bokhyllor och ordnat en hylla med enbart Albert. Utökade också min samling av snusdosor med en ny variant, som jag ännu inte har utrönat vad den är tillverkad av för material. Återkommer om detta när jag har en bra bild.

  Ett par kopparsaker följde också med hem och pryder nu nyputsade sin plats i köket. Träffade också gamla barndomskamrater från Väddötiden och dryftade hur livet ter sig på ömse håll.

Av Birger - 3 juli 2008 16:02

Lite färg gör susen och lite nytt virke här och där, och så har jag röjt lite grenar i den stora häggen, så det blev lite luftigare.

  Den här sommarens renoveringspass är klart lagom till den första utflykten, som går till Kökar i Ålands sydligaste skärgård. Vi far dit tillsammans med några medlemmar ur "Våra skärgårdars kör". Ett gäng kommer från Åbolands skärgård och resten finns på Kökar, så det blir gemensam övning och konsert på lördag. Vi är även några spelmän, så det blir lite folkmusik också.

Nu hoppas vi på finväder till sjöresorna, som tar några timmar i anspråk.

  Jag har gamla härliga minnen från Kökar sedan en målarkolloni 1977 med Roslagens Konstnärsgille och Ålands Konstförening. Det var fantastiska dagar och nätter med för den delen, med fritt skapande på dagarna och frejdiga diskussioner och musicerande på sjöbodsloftet om nätterna. Sov gjorde vi det lilla.

  Senare har jag varit där enbart som musikant och underhållare ett par gånger. Man blir bemött på ett annat sätt där än här hemma i hembygdsföreningen. Men ett par av de yngre styrelseledamöterna hörde av sig i går och beklagade det inträffade. De tänkte lämna styrelsen i protest, så något rör det på sig.

Ovido - Quiz & Flashcards