Alla inlägg den 21 juli 2008

Av Birger - 21 juli 2008 21:04

Morgonen innebar lite verkstadsjobb, en piedestal som fallit isär i nästan lika många delar som den var gjord av. Det blir att limma lite i taget och det har blivit ett par vändor därute.

  Sen förde kung Oskar ett fasligt oväsen i flera timmar, så alla elapparater drogs ur och jag ägnade mig åt visövning, "unplugd". En bröllopsspelning stundar med diverse önskemål.

  Lite husligt blev också gjort och ett par cykelturer har det blivit, så jag håller formen. I väntan på sambon tog jag fram fiskeväskan och putsade upp en del användbara smådrag inför kommande fiskefärd till Norrland. Iordningställde också fars gamla teleskopspö med nya öglor, så att det åter blev användbart. Jag märker att det börjar likna Stig-Helmer, men vad skall jag kosta på nytt för, när jag kan få det gamla att funka. Väskan är i alla fall ny sen förra året.

  Det är ca femton år sedan jag var till fjälls och fiskade, så det ser jag verkligen fram emot. Och jag kommer att vara i erfaret sällskap, så jag känner mig trygg. Men det får vi återkomma till. Jag kan studera kartan så länge.

  I kväll blir det "Kommisarie Montalbano", den italienska deckaren. En trevlig bekantskap.

Ovido - Quiz & Flashcards