Alla inlägg den 14 januari 2009

Av Birger - 14 januari 2009 17:13

Det blev en snabbresa fram och tillbaka till Ljusterö medan det ännu var ljust. Frosthalka rådde på den mindre vägarna, så det gick inte så fort ändå. Från färjan över sundet ser man en ö, som skarven har invaderat. Alla träden står kala mot kvällshimlen.

Av Birger - 14 januari 2009 13:41

Den stora nyheten är att barnbarnet går tvärs över golvet, tio månader och tre dagar gammal.

  Jag behöver en lakanssträckare och fann dom onödigt dyra ute i handeln. Satte in en annons på Blocket, under sökes, och fick naturligtvis napp, inom räckhåll geografiskt dessutom, för en tredjedel av priset. En liten utflykt är också alltid trevligt när solen skiner som i dag.

  Har suttit på förmiddagen och forskat efter körnoter till Olle Adolphssons visor, som körrådet i går kväll beslöt sig för att satsa på till våren. Efter några samtal hade jag Bo Ejeby i luren nere i Göteborg. Han hade det mesta av vad jag sökte och lovade skicka katalog. Detta ser jag fram emot, eftersom Olle A har varit min ledstjärna i visvärlden sedan sextiotalet.

  För övrigt ägnar jag mig åt att öka på vedförrådet.

Ovido - Quiz & Flashcards