Alla inlägg den 5 februari 2009

Av Birger - 5 februari 2009 14:10

Nu står sex stolar nymålade och väntar på slutstrykning i morgon. Torktid åtta timmar. Då är inte läge att börja damma med något där ute, utan då får man ägna sig åt något annat.

  Gårdagen hann jag med två provfilmningar i Stockholm, för helt olika projekt. Kändes som att det gick bra på båda ställena, men sen vet man aldrig vad regisören tycker, vad han vill ha för typ. Bara att vänta och se. Mellan tagningarna hann jag inta lunch i Saluhallen vid Östermalms torg, ett favoritställe vid tillfälliga besök i staden, ett koncentrat av intryck.

  Andra stället i går var beläget nedanför en halvkilometer lång backe från Tunnelbanan. På återvägen var det alltså uppförsbacke och sen in genom en lång gångtunnel. När jag kom fram till spärrarna kunde jag inte hitta min för dagen nyköpta biljettremsa. Den hade åkt ur fickan i korridoren på väg ut från audision.

  Jag fick tag i filmflickan på mobilen och hon hade hittat remsan och lade den där på ett bord, medan jag spurtade nedför backen en andra gång. Biljetten låg där och väntade på mig och sen var det bara att ta den långa uppförsmotan en gång till och så genom tunneln. Så fick jag min motion den dagen. "En gång var jag där två gånger."

  


Ovido - Quiz & Flashcards