Alla inlägg den 9 mars 2009

Av Birger - 9 mars 2009 15:36

I dessa melodifestivaltider kan jag inte undanhålla er denna bild. Kontrasten i klädedräkt blir så påtaglig.

Av Birger - 9 mars 2009 14:00

Lördag förmiddag städning. Alla golv måste dammsugas när lilla Tove skall hälsa på och farliga saker skall plockas undan och grindar skall uppsättas och barnsäng skall monteras o.s.v

  Mitt på dagen for jag till Norrtälje för gamle målarkollegan Bengt Grandins vernissage i konsthallen. Där var knökfullt med folk och glad stämning och massor av gamla bekanta att byta några ord med. En imponerande fin utstälning dessutom att bese. Några undrade om jag själv målar något nuförtiden och uppmanade mig att göra det. Jag samlar på mig intryck och bilder och vi får se om ron infinner sig. En sådan här utställning ger ju inspiration.

  Tove kom med sin mor till konsthallen och åkte därifrån med mig hem. Sen har det varit full fart, utom de korta stunder hon sovit. Men då skall ju allt annat hinnas med. Vi har tränat på at ta sig upp och ned för trappan och hon har själv hittat flera knappar, där hon kan ändra ljud och bild eller få lampor att slockna och tändas. Däremellan spelar vi på olika instrument. När det blir lite svängigt står hon och gungar med i takten. På kvällen blev det "Andra Chansen" med bra utfall. Det kommer att bli en intressant final med flera önskvärda vinnare.

  Sen ha jag fortsatt med mitt bildplockande och lyckats radera den gamla bildsidan. Nu finns det istället 15 olika album att titta i på: http://www.pixbox.se/usr_show_id158400_page0_order1.html

När man har valt album kan man klicka på en liten grön pil uppe till höger, så visas bilderna som bildspel.

  

Presentation

Arkiv

Fråga mig

1 besvarad fråga

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards