Alla inlägg under mars 2009

Av Birger - 5 mars 2009 15:27

Ena benet är halvdant och det är lugnt på jobbfronten för närvarande, så jag kan ägna mig åt att byta plats för mina bilder. Drygt fem hundra bilder skall raderas bild för bild på det en stället och placeras i nya kataloger på ny adress. Det positiva med detta är, att de nu blir möjliga att betrakta som bildspel med svart bakgrund, vilket lyfter fram bilderna. Sen skall man helst sätta "taggar" på dom också, så dom blir sökbara, men det får bli nästa steg. Jag får också tillfälle att titta igenom och sortera ut en del och blir även påmind om trevliga utflykter jag gjort, som den på bilden ovan. Inte utan att man börjar längta till sommaren.

  Mitt på dagen har jag även tagit min motionstur och i kväll skall det sjungas kör. Känns länge sedan, då det var ledigt förra veckan.

Av Birger - 3 mars 2009 08:31

Arbetet pågår med att göra en ny bildsida, där det även går att se bilderna som ett bildspel, om man har rätt mottagningsförhållanden. Där blir nog också flera kategorier att välja bland. Det går bra att tjuvtitta på: http://www.pixbox.se/usr_show_id158400_page0_order1.html



Av Birger - 1 mars 2009 17:50

Årets Vasalopp blev en rafflande historia som jag följde från start tills både den manliga och den kvinnliga segraren gått i mål. Daniel Tynell återbördade segern till Sverige efter en mäktig styrkeuppvisning. Sen drog vi själva ut i solen och tog en rejäl promenad runt Skarnbro och över sjön tillbaka hemåt. Där är nu så rejäl is att man plogat upp snöskoterbana utanför badplatsen och ut mot ön.

  Har sen tittat på två bandade program och skall nu se reprisen  av Melodifestivalen, bara för att höra låtarna. Resultatet har jag sett i bladet. Det var tydligen lite oväntat och det är ju alltid roligt.

TV
Av Birger - 1 mars 2009 17:36

Gårkvällen ägnades åt teaterupplevelser på Turteatern i Kärrtorp, där dom spelar en dramatisering av polacken Gombrowicz "Ferdyduke". En mycket annorlunda, både rolig och tänkvärd föreställning med absurda inslag, men kanske inte absurdare än livet självt. Författare vill visa hur starkt vi är uppstyrda av formens lagar och kulturella mönster och hur svårt det är att hitta sig själv som äkta person och människa i detta kaos. Högst sevärd föreställning av för mig helt okända skådespelare.

Ovido - Quiz & Flashcards