Alla inlägg den 4 april 2009

Av Birger - 4 april 2009 14:12

Jag stack ut i skogen tidigt för att få röra på mig efter allt stillastående under gårdagen, då jag staterade iförd frack för en kommande ICA-reklam. Nu tog jag stigen mot bronsåldersröset, som ligger på toppen av åsen. Den stigande solen satte fart på fågelsången. Hörde bofinkens knorr för första gången och vakan, taltrasten satt i grantoppen och drog sina korta strofer. Han har inte riktigt fått fart på fantasin ännu, men det kommer. Koltrasten lät också höra sig, lite försiktigt. En flock sångsvanar drog  ljudligt förbi och tranorna ropade nere vid sjön. Spillkråkan och större hackspetten var också i farten, så ljudbilden var precis som den skulle. På åkern nedanför Skarnbro gick fem rådjur och betade. Dom brydde sig inte om mig.

  Sen har jag varit en tur till Norrskedika på auktion, men det gav inget i dag mer än en vacker utflykt och mera sol i väntetiden.

Presentation

Arkiv

Fråga mig

1 besvarad fråga

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8
9 10 11 12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards