Alla inlägg den 5 april 2009

Av Birger - 5 april 2009 07:11

Snödropparna och skillan blommar i gräsmattan. Fruktträden blev nästan klara i går. Mängder av luftskott har blivit avverkade och en del grenar gallrats ur. Man skall kunna kasta hatten genom kronan, sa morfar, som var trädgårdsmästare. Tog vara på en stor del av dagen utomhus, då vårvärmen slog till.

  Kvällen ägnades åt Babben och sen "Brottet och straffet", där mycket påminde om vad jag själv var med om att spela in häromdagen, liknande miljö och liknande brottsoffer. Men den överintendenten har man lite svårt att känna sympatier för.

   Lagom när vi var färdiga med ICA-reklamen i fredags, fick jag förresten beskedet, att jag fick rollen jag provfilmade för förra veckan. Den här gången skall jag spela skolvaktmästare, en inte helt obekant uppgift. Lite rör det på sig.

  I eftermiddag blir det att åka på körkonsert med Norrtälje Vocalensemble. De gör två konserter i Rodenkyrkan och det blir säker hörvärt. dagen för övrigt har just börjat.

Bilden ovan är en typisk vårvy från Norrskedika, där gårdagens auktion var.

Ovido - Quiz & Flashcards