Direktlänk till inlägg 16 april 2009

Husdjur

Av Birger - 16 april 2009 14:35

Det här är Kasper, min närmaste vän just nu. Han ligger ju här på sin favoritplats under bordslampan. Han vill gärna vara med, mitt i det man håller på med och är oerhört tillgiven. Men så är det också jag som befriar honom från alla fästingar, som älskar att gömma sig i hans tjocka päls.

 Jag har aldrig haft ett eget husdjur men tagit hand om många, som andra burit hem till huset eller jag själv har upplåtit mark åt. Jo hönsen var jag väl delägare i, men annars har det varit katter, kalvar och hästar och boxern Chaplin, som jag vårdat åt andra. Det har på det hela taget gått bra och skänkt både nöje och erfarenhet men också mycket oavlönat arbete. Men den erfarenheten är mycket värd. 

  Jag bar hem en kattunge från bondgården en gång, när jag var barn. Men den blev, till min stora sorg, tillbakaburen, då min fader inte ville ha katt i huset. Detta var ju egentligen märkligt, då vi bodde på en gammal gård på landet och det hade kunnat bespara honom en hel del musjakt. Dessutom blev han på äldre dar mycket kompis med vår katt Tussen, som satt på stranden och väntade på småfisk, när gubben var ute och metade.

  Våra nuvarande katter flyttade med från det förra vistet och fann sig snabbt tillrätta här i skogen, där dom har stora revir att ströva i och en väldig frihet.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birger - 19 juli 2012 14:28


  Juli månad 2012 med ständigt växlande väder och mycket lokala regnskurar eller skyfall och åska blandat med solskensstunder. En kvällsbild med ett mäktit moln får spegla situationen. Sporadiskt bloggande sker numera på: http://music-maestro-plea...

Av Birger - 24 november 2011 21:42


  Striden om TV-eken pågår för fullt, dag som natt. Läs mera p min nuvarande blogg.http://music-maestro-please.blogspot.com/ ...

Av Birger - 29 maj 2011 11:14


  På grund av reklamen på denna sida bloggar jag numera på:http://music-maestro-please.blogspot.com/ Skön sommar tillönskas eder.   ...

Av Birger - 10 april 2011 20:34


  Vårens hela färgskala med nyanlända fåglar i våröversvämningen.   Det mer regelbundna bloggandet sker på: http//blogg.aftonbladet.se/12793           ...

Av Birger - 9 januari 2011 02:23


   För att rädda huset från fuktskador fick vi för andra året i rad skotta snö även på taket. För övrigt bloggas sporadiskt på:http://blogg.aftonbladet.se/12793 ...

Presentation

Arkiv

Fråga mig

1 besvarad fråga

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8
9 10 11 12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards