Alla inlägg den 20 april 2009

Av Birger - 20 april 2009 16:57

Vinden har mojnat och solen manade till uteliv. Vedhögen har fått största uppmärksamheten, men jag började tidigt med att sortera grovsopor, då de kommer att hämtas av renhållningen den här veckan. Tre högar: brännbart, elavfall och metallskrot. Deponimaterialet får man tydligen köra dit själv.       

  Sen har jag ömsom kapat tunnare bångar och spräckt tjocka klumpar, så dom blir hanterbara. Det är alltid en utmaning. Lättast är rakvuxna granbitar att besegra. Dom ger sig ganska snart. De värsta är knotiga häggstammar, som jag har en hel del av i år. Dom får man verkligen leta bästa spräckytan på och kämpa med en god stund med slägga och kilar. Det är alltid lika tillfredställande när dom faller isär. Det är ändå knappt att klingan biter på dom, ett mycket tätt virke, som måste ge tillbaka lika mycket energi i spisen som dom har tagit att spräcka. Lite finröjning har jag också hunnit med för att öka utsikten.

Presentation

Arkiv

Fråga mig

1 besvarad fråga

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8
9 10 11 12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards