Alla inlägg den 1 juli 2009

Av Birger - 1 juli 2009 19:33

Upp tidigt och bakade matbröd - nyinförd onsdagsrutin sedan fyra veckor. När affären öppnade for jag dit per cykel, innan värmen slog till, och hann även ut och lia av sly, som skymde mina skyltar vid stora vägen. Sedan vila.

  En stor del av eftermiddagen har jag suttit i skuggan på altanen och övat låtar på auktionsfiolen. Grannarna hade dragit iväg någon annanstans, så jag störde ingen. Har lyckats återställa betsfärgen och lacken, så att det knappt syns att den varit bortslipad. Skall bli intressant att få en ny värdering i det här skicket. Den svarar bra och känns väldigt trevlig att spela på.

  Från ridhuset ekar skvalmusiken i kväll. Där förbereds tävlingar i helgen som gett mig kunder till B & B. Man har byggt upp långa tältstallar för alla gästande hästar, som annars skulle försmäkta i sina transporter.

Ovido - Quiz & Flashcards