Alla inlägg den 2 juli 2009

Av Birger - 2 juli 2009 21:23

Strax efter jag slutat skriva i går, men fortfarande satt kvar i "tornet" med utsikt över infarten, så rullade en stor motorcykel in med två personer som önskade övernattning. Mycket välkomna, sade jag, och vi ordnade med de affärsmässiga detaljerna. Sen såg jag inte röken av dem. De intog rummen och somnade på fläcken efter en lång körning i värmen. Mina rum är dessutom behagligt svala nu, eftersom dom ligger i bottenplan på nordsidan.

  Glada och utsövda sågs vi sedan i morse, då de med förtjusning intog min framställda frukost och sedan tackade och for vidare. Förmiddagen gick sedan till att ställa om allt för nya gäster, som på detta sätt kan dyka upp helt oanmälda. Var också en cykeltur till affären och bunkrade lite för helgen, då det blir överfullt i rummen med unga ryttare och deras mödrar. Förberedelserna pågår för fullt vid ridhuset, så det blir tydligen en större tävling. Någon ung dam testade ljudanläggningen i kväll genom att sjunga nationalsången i flera tonarter på en gång.

  Ett litet jobb ramlade också in i verkstaden i dag, i form av ett par stolar som behöver limmas om och jag har påbörjat det arbetet. Två till kommer, när dom här är klara. Folk från orten har börjat upptäcka att jag finns här.

  När det svalnat ute tog jag en dust med gräsmattan igen och passade på att köra upp stigen ut till badvägen, så folk kan gå där utan besvär. Annars har jag vistats på skuggsidan eller på soffan i dag. Lite semester varje dag är också en modell.

Presentation

Arkiv

Fråga mig

1 besvarad fråga

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards