Alla inlägg den 3 juli 2009

Av Birger - 3 juli 2009 18:40

Inser att jag har kört 10.000 mil på fyra år och det var dags att lämna in bilen för  15.000-milaservice. Det är nu avklarat, men det drar ju alltid iväg med kostnader, som man gärna skulle vilja vara utan. Under väntetiden gjorde jag konststycket att åka in till Norrtälje med bussen, hinna uträtta ett ärende och fara tillbaka på samma kuponger med pensionärsrabatt. Det blev en billig resa. Man måste vara om sig och kring sig....

  Har sedan sysselsatt mig med att lösa fredagskrysset i NT. På den förra veckans vann jag ett "pocketogram", vad nu det är för något, presentkort på en pocketbok kanske. Det är också ett sätt att bli omnämnd i tidningen. Tydligen är man vid liv. Har också limmat färdigt den andra stolen, så de kan hämtas i morgon.

  Dagens sommarprogram med Cecilia Frode var mycket hörvärt och rekommenderas. Reprisen går strax efter 22 i kväll. Det fick mig också att sätta igång och öva lite inför morgaondagens spelning på ett 60-årskalas.

  Och sen har nya gäster anlänt till B & B efter välförrättat värv på ridtävlingen. Det blir lite tidigare frukost i morgon, så de hinner sköta om hästen innan tävlingen startar igen. Ställer fram torrvarorna och porslinet redan i kväll, så går det snabbt i morgon.

Ovido - Quiz & Flashcards