Alla inlägg den 7 juli 2009

Av Birger - 7 juli 2009 09:10

Man ser inte skogen för bara gräs 

Resumé av gårdagen:

Vaknade tidigt. Fint väder. Beslöt att åka till Vallentuna och hämta div. semesterutrustning och samtidigt få hälsa på barnbarnet med föräldrar en stund. Tog dom på sängen och Tove blev lite blyg. Hon har ju varit borta och fått så mycket nya intryck, så hon hade väl svårt at sortera in mig i persongalleriet igen.

  Åkte hem och gjorde klar de två stolarna, som väntade i verkstaden. Mellan limningarna hann jag baka matbröd och lyssna på Sommarprogrammet samt öva en del. Just nu är det en längre Taubeskröna som skall in i skallen och att memorera text har inte blivit lättare med åren. Har dock fått mycket trevlig feedback efter lördagens  spelning. Det tackar man speciellt för.

  En cykeltur till affären starx före stängningsdags. När jag kom hem insåg jag att jag borde ta itu med den blommande kirskålen i hallonlandet, som antagit en onaturligt vit färg. Rensade "skyltsidan" och tog sen några svängar med gräsklipparen på stora gräsmattan, så det ser något så när välvårdat ut när folk kommer. Två besök i boden i dag. Hallonlandet lär bli en följetong framöver, men nu skall jag hinna med något annat däremellan. Det får jag återkomma till.

  Morgonen är regnig och det ser inte lovande ut på prognoskartan, men det kanske ordnar sig. Meteorologerna kan ju också ha fel.

Ovido - Quiz & Flashcards