Alla inlägg den 18 juli 2009

Av Birger - 18 juli 2009 10:14

Var mycket nöjd med gårdagen, då det jag föresatt mig blev gjort och lite till. Fick fyra stolar inlämnade för omlimning och hann med två av dem i går och har fixat de andra två nu på morgonen. Men jag slutade arbetspasset i går kväll med gräsklipparen och "röjarn", då jag började ta bort en massa sly som vuxit upp med expressfart i sommar.

  Jag  fortsatte med det nu efter stollimningen och tyckte det blev så ljust och fint. Men när jag tagit bort en del rotskott runt en grov sälg, fick jag plötsligt se trastboet med två ägg i en klyka, som varit dold av slyet. Först trodde jag boet var övergivet, men snart kom koltrasthonan och bråkade på mig från grenarna ovanför. Nu har jag sabbat hennes gömsle, men jag hoppas hon vågar fortsätta ruvningen ändå. Kanske jag bör gå ut och sticka ned ett par lövruskor i jorden och återskapa hennes skyddade boplats.

Skapa flashcards