Alla inlägg den 25 juli 2009

Av Birger - 25 juli 2009 20:48

Gårdagens eftermiddag och förmiddagen i dag hade jag full underhållning, då jag hade hand om Tove medan föräldrarna gjorde en snabbtripp till Dalarna. Det är full aktivitet, tills tummen plötsligen åker in i munnen och hon tittar lite vädjande på en: "Gå och lägg mig nu, ja orkar inte mer!" Och sen stoppar man ned henne i sängen och så somnar hon på trettio sekunder. Och morfar somnar lika gott på sängen bredvid.

  Sen bar det iväg till en spelning för en privat vänförening, som ses ett par gånger om året, en gång i Sverige och en gång i Schweiz. Det var ett mycket trevligt sällskap, som dessutom hade den goda smaken att gilla min underhållning, så det känns som en mycket väl använd eftermiddag.

 Hemkommen kunde jag konstatera att trasthonan ligger på boet. Då är det lugnt. Skall bli kul att se hur mycket ungarna har vuxit på ett par dagar.

Skapa flashcards