Alla inlägg den 26 juli 2009

Av Birger - 26 juli 2009 18:40

Ja, det har varit mycket så, men jag vaknade i ottan av tranornas rop nere ifrån sjön. Mitt öppna sovrumsfönster vätter åt det hållet. Sen kom hackspetten och slog en drill mot elstolpen, så då tyckte jag det var lika bra att gå upp och göra sammalunda.

  Dagen har ägnats åt läsande och skrivande, två berikande verksamheter, samt sömn. Ibland har jag varit ut och tittat till mina skyddslingar, men honan har legat på boet nästan hela tiden. Först nu kunde jag komma till och ta en bild på de en vecka gamla ungarna, medan hanen satt och spanade på en gren intill. De har vuxit ordentligt och man börjar se vingpennorna.

  Till kvällen fanns möjligheten att åka till hembygdsgården, där det skulle vara allsångskväll och jag hade kanske kunnat få bidra till programmet med något. Men sen kom regnet, välvilligt, och avgjorde saken. Det var inte läge att ta med nåt instrument ut i det vädret, så jag blev hemma och lyssnar på gårdagens sommarprogram via datorn istället. Vilken story han hade, Morgan Alling, och vilken tankeställare man fick av den. Ola Salo var också hörvärd tidigare i dag.

Ovido - Quiz & Flashcards