Alla inlägg den 28 juli 2009

Av Birger - 28 juli 2009 21:33

Bilderna är från morgonen, eftermiddagen och kvällen men säger inte allt. Kom igång sent denna dag p.g.a störd nattsömn. Förmiddagen gick till brödbak och en cykeltur till affären. Medan jag väntade på gäsning och gräddning lyssnade jag på P O Enquists sommarprogram via datorn. Det kan jag verkligen rekommendera för omlyssning.

  Eftermiddagen var jag i verkstaden, där en gammal ådrad skrivbordssiva närmast skall få en ansiktslyftning. Det är värt ett försök. Man har under åren ställt burkar av olika storlek på den, så att den lite grann påminner om Vädersolstavlan i Storkyrkan i Stockholm. Nya förfrågningar angående reparationer har också droppat in, så det bådar gott.

  I kväll har vi haft körråd och på vägen dit tittade jag till mina skyddslingar. Dom växer så det knakar i boet. När min granne var dit för att plåta, anföll mamman upprepade gånger för att få väck honom, men jag såg inte till henne under min snabbvisit.

  Körerna skall jobba med låtar av Björn o Benny i höst, så det har spånats lite kring det i kväll. Vi får se vad som kommer ut av det i november.

Ovido - Quiz & Flashcards