Alla inlägg den 29 juli 2009

Av Birger - 29 juli 2009 22:00

Vaknade okristligt tidigt, om det säger någonting, och kom på att det var bästa tiden att åka ut och sätta upp skyltar vid vägen. Jag behövde ett par förvarningsskyltar med "B & B 200 m" före infarten och var tvungen att gå med grejorna längs vägkanten. Nu var det ännu just ingen trafik, så det gick bra. 

  Den gamla bordsskivan har sen fått sig en omgång och börjat återta sitt gamla jag, men den skall få sig lite lack också för att få upp lystern. Medan färgen torkar ägnar jag mig åt vedtravarnas saktmodiga förflyttning in i vedboden. Med radion i fönstret kan jag då samtidigt lyssna till vad dagens sommarpratare har att förtälja. Jag tror inte dagens kommer att sätta några djupare spår i mitt medvetande, men det underlättade i alla fall det något enahanda arbetet.

  Sen fick jag besök till kvällen och efter 25 år sitter vi där och spelar låtar tillsammans på två fioler. Jag säger inte med vem eller varför, men det var en oerhört glädjande upplevelse. För mig har det bara varit en tidsfråga när det skulle ske.

Ovido - Quiz & Flashcards