Alla inlägg den 3 augusti 2009

Av Birger - 3 augusti 2009 19:15

Rejält trött denna afton efter mycket övande, cykelfärd, gräsklippning och hallonplockning. Ett utförligare bloggande får anstå till senare eller till morgondagen.

Av Birger - 3 augusti 2009 08:56

Söndagen försvann med upprepade övningsimpulser. Först på förmiddagen en tur till Norrtälje, för övning med xambon inför kommande söndags Taubedag på Skansen. Där skall vi medverka tillsammans med Samfundet Visans Vänner, som har visscen vid Bollnästorget under förmiddagen.

  Eftermiddagen blev en mix av fiollåtar och allehanda visor samt en del pianoklink. Jag tog mig också tid att sortera in högarna av använda textblad på rätt plats i sina pärmar. De har en förmåga att samlas i högar lite här och var, vartefter man övar på olika saker. Men när man väl har fått in texten i skallen, blir papperet bara ett hinder vid framförandet och skall därför förpassas till visarkivet.

  Under kvällens cykeltur spann jag sedan vidare på idéerna till "Projekt M". Det kommer mycket i skallen medan man trampar. Hemkommen satte jag mig därför att dels göra ett affischutkast och dels att finputsa på programidéerna. Affischutkastet tjänar närmast som ett sätt att formulera målet rent konkret, för att få en klarare uppfattning om dess möjlighet. Det blir också ett sätt att affirmera vad som skall åstadkommas, så att det verkligen blir av. Progambladet blir helt enkelt ett underlag för vad som skall övas på.

  Detta arbete är vad som kommer att fortsätta i dag. Det är vad jag tror just nu, men den här dagen är ännu ett vitt blad. Jag har satt ut skyltar om "självplock" vid vägen, då mina bärbuskar dignar av bär, som jag inte har någon möjlighet att ta hand om. Alltid ett försök. Det kanske är någon som nappar.

Skapa flashcards