Alla inlägg den 22 augusti 2009

Av Birger - 22 augusti 2009 09:47

Det är ingen riktig ordning på dagarna just nu, beroende på mina inneboendes tidiga vanor, men det får jag ta. Det är ju kul att rummen har gäster och jag kan ju ta mig en tupplur när jag behöver, men dagsrutinerna rubbas lite för en tid. Det kommer att ändras till det bättre i nästa vecka, då deras schema ändras.

  Nå, jag fick en del gjort i verkstan i alla fall, innan jag rustade mig för färd till Stockholm och Statistföreningens årliga kräftkalas. Där blev det heller ingen riktig ordning,därför att det var totalstopp i trafiken både i Klaratunneln och på södergående E4an och i T-banan. Medlemsmötet hastades igenom mycket försenat och alla var sen jättehungriga och slängde sig över faten. När jag stillat hungern bjöd jag på ett par visor och sen kom det ungdomar och underhöll. Dom överföll jag sedan och utmanáde på lite samspel, som föll rätt väl ut.

  Jag bröt sedan upp tidigt, eftersom jag skulle upp tidigt, svängde runt bilen på gatan och tuschade trottoarkanten så illa att framdäcket blev punkterat. Ensam i mörkret fick jag sedan skifta till reservhjulet, som lyckligtvis hållit luft och klarade mig hem, svettig och förbannad på min klumpighet. En sekunds ouppmärksamhet, mer behövs inte. Däcket var alldeles nytt dessutom, men blev så illa skadat att det måste till ett nytt. Detta var ju egentligen bara en förarglig bagatell, det kunde har hänt något värre, men det var ju så onödigt just nu.

Ovido - Quiz & Flashcards