Alla inlägg den 29 augusti 2009

Av Birger - 29 augusti 2009 10:29

Nya gäster i rummen över helgen, folk som skall på fest och behöver övernattning. Jag har på avstånd underhållit dom med nyckelharpspel till frukosten. Själv skall jag också på fest i kväll, men då gäller det jobb med instrument och sångröst, så jag behövde öva. 120-årskalas för två 60-åringar, det kan nog bli livat. Instrumenten är stämda, textmappen laddad och tonarter utvalda till önskade allsånger. Lite ljudförstärkning skall jag också ha med mig, då de blir rätt många. Innan dess skall jag ta vara på det vackra vädret.

Av Birger - 29 augusti 2009 10:13

Jag utforskade ytterligare en liten bit av markerna häromkring vid gårdagens cykeltur. Följde en körväg, som jag sett tidigare och den ledde ned till en odling mellan bergen och Kyrksjön. Naturen påminde mycket om en målning av den finske målaren Akseli Gallen Kallela. Målar in ytterligare en markering på min karta över utforskade vägar. 

Av Birger - 29 augusti 2009 09:58

Senaste renoveringsobjektet är en stor fönsterbåge, där understycket till vissa delar fått rötskador. Här gällde det alltså att skära ur och ersätta med nytt virke medan glaset fortfarande sitter kvar och inte knäcka det under tiden. Det vad dåligt i båda hörnen av någon anledning. Operationen lyckades och sedan bilden togs har det blivit grundat, omkittat och målat och jag väntar bara på att få det hämtat, så inget händer innan dess.

Presentation

Arkiv

Fråga mig

1 besvarad fråga

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15
16
17 18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards