Alla inlägg den 3 september 2009

Av Birger - 3 september 2009 08:16

Grabbarna har farit. Det blev tre veckors beläggning i rummen, vilket gav den nya verksamheten ett bra plus på mer än ett sätt. I verkstaden pågår verksamheten i kvartspass med torktider emellan, som manar till annan sysselsättning. Jag vet vad som borde göras.

  Detta var i går och det jag vet borde göras återstår ännu. Annat kom emellan eller prioriterades i går. På kvällen tog jag mig iväg till övning med Skärgårdskören, som blev glada att återse mig. Vi blev en bra mansstämma med tre tenorer och fyra basar. Närmaste framträdande ligger naturligtvis samma dag som jag har lovat att medverka i Lohäradskörens konsert.

  Jag är dessutom barnvakt natten före, så nu blir det att ta en dust med logistiken här. Med bra planering kan det gå att fixa all tre sakerna, då det ena körframträdandet är på dagen och det andra på kvällen. Under de närmaste två veckorna blir det kör tre kvällar i rad med olika repertoarer. Det mår rösten bara bra av. rubriken ovan skall uttalas med hårt K-ljud.

  Denna dagen har jag så här dags bakat en sockerkaka och tagit hand om en del tvätt. Nu skall jag se hur gårdagens limning utföll i verkstaden.

Presentation

Arkiv

Fråga mig

1 besvarad fråga

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards