Alla inlägg den 19 september 2009

Av Birger - 19 september 2009 09:41

Under gårdagen hanns tre viktiga saker med, ett litte filmjobb, ett besök hos syster och månadsträff med Visans Vänner i Stockholm. Filmningen var en lite insats i en novellfilm, som skall komma i SVT nästa sommar. Plötsligt stod jag vid en dörr och skulle ha en replikväxling med  Björn Granat, som jag satt och såg på bion dagen innan i "Män som hatar kvinnor". Han hade nästan samma kostymlook dessutom, så det kändes lite som att vara kvar i den filmen. Den har ju ändå hängt sig kvar lite i bakhuvudet. Det gick bra och alla var nöjda efter ett par tagningar, så det kändes verkligen mödan värt. Träffade dessutom trevliga statistkollegor.

  Ett par timmar hos syrran i mellantiden till kvällens evenemang, så fick jag tre saker uträttade på samma resa. God anslutning hos Visans vänner och några nya ansikten. "Okända visor" var temat, så jag valde en gammal bondkomikervisa, som knappast någon i sällskapet hade hört. Den gick också hem hos publiken. Alltid lite speciellt på de här träffarna, där man sjunger inför en massa kollegor. Det blir lite extra nerver med då, men jag har nu börjat känna mig trygg där. Ljum sommarkväll så vi satt ute och pratade en stund efter programmet. Var dock lite vilsen i pannkakan när jag skulle fara hem, så det blev en extra krokig väg genom staden.

  Nu står tre nya saker på programmet, barnvakteri i kväll samt två på  varandra följande körframträdanden i morgon, med olika körer och olika program. Så det gäller att titta igenom det nu. Har satt fyr i braskaminen för att få lite bättre temperatur i huset efter bortovaron. Men vädret manar också till en cykeltur. Så får det bli.

Presentation

Arkiv

Fråga mig

1 besvarad fråga

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards