Direktlänk till inlägg 1 december 2009

Stamträdet och musiken

Av Birger - 1 december 2009 19:24

Jag har kommit in i en lite annorlunda dygnsrytm just nu med en läsvaka i vargtimmen och senare uppstigning på morgonen. Det är ju ändå så mörkt, så det kan kvitta och vem skulle ha några synpunkter på det, utom jag? Det som skall bli gjort blir ändå gjort. Tvätten är manglad, jag har gjort så mycket som gick att göra för dagen i verkstan, jag har mekat med snöslungan utan att veta om jag lyckats, lutan har fått sig en rejäl duvning och jag börjar inse dess möjligheter och uppskatta klangen alltmer och så har jag pratat med gamla moster en god stund i telefon.

  Några svar har dessutom börjat inkomma på gårdagens utskick till olika kommunförvaltningar, så vi får se de leder till. De har i alla fall visat intresse, så det är bara att fila på med repertoaren.

  I kväll blir det sommarpratarna på TV. Gårkvällens "Vem tror du att du är?" blev ett fantastiskt fint program med härliga skådespelerskan Pia Johansson i huvudrollen. Hon är ju så mångfasetterad i sig själv, så det räcker. Nu fick vi dessutom ta del av hennes sökande efter sina norrländska rötter, vilket blev en nästan otrolig historia med mord och avrättning och sameblod som ingredienser.  

  Man blir onekligen smittad och vill veta mer om sin egen bakgrund. Speciellt min morfar intresserar mig, då jag känner att vi har så många gemensamma drag med fiolspelet och sången till gitarr. Var fick han sin musiklitet ifrån? Finns det fler spelmän bakåt i släkten?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birger - 19 juli 2012 14:28


  Juli månad 2012 med ständigt växlande väder och mycket lokala regnskurar eller skyfall och åska blandat med solskensstunder. En kvällsbild med ett mäktit moln får spegla situationen. Sporadiskt bloggande sker numera på: http://music-maestro-plea...

Av Birger - 24 november 2011 21:42


  Striden om TV-eken pågår för fullt, dag som natt. Läs mera p min nuvarande blogg.http://music-maestro-please.blogspot.com/ ...

Av Birger - 29 maj 2011 11:14


  På grund av reklamen på denna sida bloggar jag numera på:http://music-maestro-please.blogspot.com/ Skön sommar tillönskas eder.   ...

Av Birger - 10 april 2011 20:34


  Vårens hela färgskala med nyanlända fåglar i våröversvämningen.   Det mer regelbundna bloggandet sker på: http//blogg.aftonbladet.se/12793           ...

Av Birger - 9 januari 2011 02:23


   För att rädda huset från fuktskador fick vi för andra året i rad skotta snö även på taket. För övrigt bloggas sporadiskt på:http://blogg.aftonbladet.se/12793 ...

Ovido - Quiz & Flashcards