Alla inlägg den 18 februari 2009

Av Birger - 18 februari 2009 08:35

Ibland är det lustigt hur man på TV-rutan ser likheter mellan helt ovidkommande personer, som Ingrid Elam och Nils Petter Sundgren eller Pernilla Wiberg och Christer Sjögren. I gårkvällens "Adaktusson" intervjuades en politisk redaktör vid namn Karin Pettersson om Mona Sahlins senaste bakslag, att den tilltänkte partisekreteraren har hoppat av. Plötsligt ser och hör jag, att hon pratar precis som filrecensenten Fredrik Sahlin, så där långt fram i munnen och lite sluddrigt. Sen satt jag bara och väntade på hur många klappor hon tänkte dela ut till Mona på slutet.

TV
Av Birger - 18 februari 2009 08:15

I morse blev jag driven ur sängen av en telefonsignal från sonen. Han ville tipsa om ett konsertklipp med Victor Borge på You Tube. Nu har jag sett det och några till, för där fanns ju flera, så nu är jag helt svettig av skratt. Han var ju mästaren när det gällde musikalisk humor. Det här speciella klippet är ett extranummer efter hans 80-årsjubileumskonsert, där fiolvirituosen vill bli ackompanjerad när han spelar Chardas, som Borge naturligtvis har hört men aldrig spelat. Han gör ett improviserat komp som inte lämnar något övrigt att önska. Håll till godo: http://www.youtube.com/watch?v=tvUbrbFdJ8g&feature=related




Ovido - Quiz & Flashcards