Alla inlägg den 3 februari 2009

Av Birger - 3 februari 2009 09:37

Grundmålningen hade inte torkat ordentligt ännu på stolarna, så det blir att vänta ett tag med nästa strykning. Men jag har ju hyfsat varmt i verkstan, så det var lite konstigt. Passade på att spackla i några mindre sprickor och håligheter, så får jag slipa det samtidigt sen. Får ändra lite på dagordningen för dagen, men det gör ju inget.

  Gårkvällen ägnade jag åt ensembleövning i Estuna inför en kommande mässa, som skall framföras i två kyrkor med två samarbetande körer och instrumentalensemble. Där finns alltid lite att öva på.

Av Birger - 3 februari 2009 09:17

Uppdraget som konferensier på statistföreningens Guldtackegala ser ut att bli allt mer intressant. På artistsidan är Dogge Doggelito och en ännu hemlig världsartist klara och nu har även Roy Andersson tackat ja till att komma som prisutdelare. Han är en av få regissörer som verkligen värderar statisterna och även nämnde dem i sitt tacktal vid förra årets Guldbaggegala. Så vem kan vara mer lämplig än han att dela ut priset till förra årets bästa statistinsats. Jag har aldrig varit med i någon av hans produktioner men det skall bli trevligt att träffa honom.

  I morgon skall jag in och provfilma för en avancerad statistroll i "Oskyldigt dömd", som dom ringde om.

Ovido - Quiz & Flashcards