Direktlänk till inlägg 29 maj 2009

En strålande dag

Av Birger - 29 maj 2009 18:25

Vaknade efter sju timmars obruten sömn. När hände det sist? Rullgardinen upp, solen in, fänstret upp, fågelsången in, frukostte med morgontidning. verkstaden stod först på programmet. Lade sista handen vid två stolar, som kom hit sönderslagna men nu åter går att ta i bruk. Borden som väntade på sista lagret lack fick vänta till eftermiddagen, för att jag skulle kunna vistas i verkstaden en stund till.

  Nästa objekt blev därför fiolen jag köpte på auktion senast. Nu fick den nya strängar, ny stränghållarsena och finstämmare monterade. Efter diverse småjusteringar var det dags för provspelning och vad den lät! Jag blir nog tvungen att gå till en violinatelje och få den där värderad, för det var ingen dålig fiol. Fantastiskt att få nytt liv i den.

  Efter lunch vidtog byte av lås i ett par dörrar för projekt B & B. Sen fick store gräsmattan en omgång och jag min motionsrunda. Tog också fram kantklipparen och mejade ned alla brännässlor inför Toves väntade besök. Hon rör sig så snabbt nu, så det är bättre att röja i förväg än stå där sen med en unge som har brännt sig. Jag vet hur det känns, för det är mycket nässlor kring komposten, där jag sållat fin matjord till blomplanteringen.

  I kväll blir det hemmakväll efter två kvällar i Stockholm. Statistföreningens grillfest i går regnade bort, men vi umgicks ändå med samtal och lite musik och provisorisk matberedning. Jag fick också tillfälle att göra lite reklam för mitt B & B-projekt och sjunga ett par visor. Nu har vinden mojnat och det är en riktig sommarkväll. Mina planterade blommor lyser upp trädgården och jag har satt upp namnskylten vid grinden. Ett par nya jobb har också ramlat in under dagen. Bit för bit ordnar det sig.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birger - 19 juli 2012 14:28


  Juli månad 2012 med ständigt växlande väder och mycket lokala regnskurar eller skyfall och åska blandat med solskensstunder. En kvällsbild med ett mäktit moln får spegla situationen. Sporadiskt bloggande sker numera på: http://music-maestro-plea...

Av Birger - 24 november 2011 21:42


  Striden om TV-eken pågår för fullt, dag som natt. Läs mera p min nuvarande blogg.http://music-maestro-please.blogspot.com/ ...

Av Birger - 29 maj 2011 11:14


  På grund av reklamen på denna sida bloggar jag numera på:http://music-maestro-please.blogspot.com/ Skön sommar tillönskas eder.   ...

Av Birger - 10 april 2011 20:34


  Vårens hela färgskala med nyanlända fåglar i våröversvämningen.   Det mer regelbundna bloggandet sker på: http//blogg.aftonbladet.se/12793           ...

Av Birger - 9 januari 2011 02:23


   För att rädda huset från fuktskador fick vi för andra året i rad skotta snö även på taket. För övrigt bloggas sporadiskt på:http://blogg.aftonbladet.se/12793 ...

Skapa flashcards