Alla inlägg den 16 juni 2008

Av Birger - 16 juni 2008 22:45

Detta är idealbilden av vatten, ett fritt strömmande flöde med naturlig syresättning, ett vatten som kan innehålla vandrande fisk och som kan användas direkt till dricksvatten och nyttjas till energiutvinning. Vid sådana här flöden växte förr brukssamhällena upp. Forsen var förutsättningen för driften av många sågar, kvarnar och smedjor. Den här bilden är från Skinnskatteberg, ett av många brukssamhällen i Västmanland, som först levde på järnet, sedan på skogen men numera "lever på luft".

Av Birger - 16 juni 2008 18:40

I eftermiddag har jag varit på mitt tredje möte med personalkonsulent, försäkringskassa, läkare och fackrepresentant. Inte mycket hade gjorts från arbetsgivarens sida för att få mig omplacerad. Det finns inget att omplacera mig till och några nya tjänster skapas inte, även om jobb ligger och väntar på att bli utförda. Men jag fick bra stöd av min läkare och fackrepresentant att jag inte kan återgå till min forna syssla och slutligen lyckades vi komma fram till någon sorts kompromiss, så att jag skall komma ur sjukskrivningsfällan, kunna överleva fram till pensionen och samtidigt ta egna jobb, när de dyker upp. Det känns bra, för man vet aldrig vad som händer i framtiden.

Ovido - Quiz & Flashcards