Direktlänk till inlägg 9 februari 2009

Det våras för Hitler

Av Birger - 9 februari 2009 08:19

I går fick vi möjlighet att se The Producers, "Det våras för Hitler", med Claes Malmberg och Kim Sulocki i huvudrollerna, och vilken föreställning. Det var fullt ös från början till slut och stor underhållning hela vägen med många fantastiska prestationer. Så har den också fått många nomineringar till Guldmasken. Till att börja med blir jag impomnerad av castingen, att man lyckats få ihop just den här ensemblen, för vilka kunde ha gjort det bättre. Sen blir jag överraskad av en del skådespelares bredd, när det gäller att ta sig ton och sättet att ta sig fram på scenen.

  Apropå det måste jag nämna Ola Forssmed, som redan i Bröderna Marx förra året visade sin kroppsliga begåvning. Här gör han en gayfigur med sanslöst kroppsspråk som excellerar när han skall vara danslärare på castingen till föreställningens föreställning, eller när han "försiktigt" stampar någon på foten, när han blir arg. När sen huvudet bara trillar ner genom ridåspringan undrar man hur den karln är skapt.

  Snygg scenografi, roliga dansnummer, levande orkester i orkesterdiket, med andra ord full show. Gå och se den om ni har möjlighet. Det enda jag vill anmärka på är ljudninvån, som är alldeles för hög. öronproppar rekommenderas. Hela produktionsteamet måste annars ha en eloge för den här föreställningen. Jag hoppas den bevaras på film för framtiden, men det är väl en självklarhet i dag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birger - 19 juli 2012 14:28


  Juli månad 2012 med ständigt växlande väder och mycket lokala regnskurar eller skyfall och åska blandat med solskensstunder. En kvällsbild med ett mäktit moln får spegla situationen. Sporadiskt bloggande sker numera på: http://music-maestro-plea...

Av Birger - 24 november 2011 21:42


  Striden om TV-eken pågår för fullt, dag som natt. Läs mera p min nuvarande blogg.http://music-maestro-please.blogspot.com/ ...

Av Birger - 29 maj 2011 11:14


  På grund av reklamen på denna sida bloggar jag numera på:http://music-maestro-please.blogspot.com/ Skön sommar tillönskas eder.   ...

Av Birger - 10 april 2011 20:34


  Vårens hela färgskala med nyanlända fåglar i våröversvämningen.   Det mer regelbundna bloggandet sker på: http//blogg.aftonbladet.se/12793           ...

Av Birger - 9 januari 2011 02:23


   För att rädda huset från fuktskador fick vi för andra året i rad skotta snö även på taket. För övrigt bloggas sporadiskt på:http://blogg.aftonbladet.se/12793 ...

Ovido - Quiz & Flashcards