Alla inlägg den 13 mars 2008

Av Birger - 13 mars 2008 09:38

Ja, i går var jag alltså med och testade 6 olika tänkbara programledare för ett kommande frågesportprogram på SVT. Vi var tio "avancerade statister" som agerade svarande och de olika kandidaterna fick en knapp timme i var på sig att göra en provomgång. Enda problemet för oss svarande var, att det var samma frågor som återkom, i lite olika ordning, så vi ibland blev tvugna att låtsas okunniga, trots att vi kunde alla svaren efter första rundan. Därvid uppstod ibland en del roliga situationer, så på det hela taget var det en rolig och intressant dag.

  Jag fick också bekräftat att duetten i min tidigare blogg var en spontan lyckträff. Se kommentar där.

  Vilka programledarkandidaterna var och vem som småningom får jobbet låter vi tills vidare vara en hemlighet, men alla gjorde det bra på sitt sätt och det är kul att se hur olika det kan göras med exakt samma förutsättningar. När jag kom hem hann jag se "TV-stjärnan", som ju handlar om precis samma sak. Men där blir det ibland rent komiskt, eftersom dom saknar rutin och har noll koll på vad som händer.

Ovido - Quiz & Flashcards