Direktlänk till inlägg 7 juli 2009

En dag i juli

Av Birger - 7 juli 2009 09:10

Man ser inte skogen för bara gräs 

Resumé av gårdagen:

Vaknade tidigt. Fint väder. Beslöt att åka till Vallentuna och hämta div. semesterutrustning och samtidigt få hälsa på barnbarnet med föräldrar en stund. Tog dom på sängen och Tove blev lite blyg. Hon har ju varit borta och fått så mycket nya intryck, så hon hade väl svårt at sortera in mig i persongalleriet igen.

  Åkte hem och gjorde klar de två stolarna, som väntade i verkstaden. Mellan limningarna hann jag baka matbröd och lyssna på Sommarprogrammet samt öva en del. Just nu är det en längre Taubeskröna som skall in i skallen och att memorera text har inte blivit lättare med åren. Har dock fått mycket trevlig feedback efter lördagens  spelning. Det tackar man speciellt för.

  En cykeltur till affären starx före stängningsdags. När jag kom hem insåg jag att jag borde ta itu med den blommande kirskålen i hallonlandet, som antagit en onaturligt vit färg. Rensade "skyltsidan" och tog sen några svängar med gräsklipparen på stora gräsmattan, så det ser något så när välvårdat ut när folk kommer. Två besök i boden i dag. Hallonlandet lär bli en följetong framöver, men nu skall jag hinna med något annat däremellan. Det får jag återkomma till.

  Morgonen är regnig och det ser inte lovande ut på prognoskartan, men det kanske ordnar sig. Meteorologerna kan ju också ha fel.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birger - 19 juli 2012 14:28


  Juli månad 2012 med ständigt växlande väder och mycket lokala regnskurar eller skyfall och åska blandat med solskensstunder. En kvällsbild med ett mäktit moln får spegla situationen. Sporadiskt bloggande sker numera på: http://music-maestro-plea...

Av Birger - 24 november 2011 21:42


  Striden om TV-eken pågår för fullt, dag som natt. Läs mera p min nuvarande blogg.http://music-maestro-please.blogspot.com/ ...

Av Birger - 29 maj 2011 11:14


  På grund av reklamen på denna sida bloggar jag numera på:http://music-maestro-please.blogspot.com/ Skön sommar tillönskas eder.   ...

Av Birger - 10 april 2011 20:34


  Vårens hela färgskala med nyanlända fåglar i våröversvämningen.   Det mer regelbundna bloggandet sker på: http//blogg.aftonbladet.se/12793           ...

Av Birger - 9 januari 2011 02:23


   För att rädda huset från fuktskador fick vi för andra året i rad skotta snö även på taket. För övrigt bloggas sporadiskt på:http://blogg.aftonbladet.se/12793 ...

Ovido - Quiz & Flashcards