Alla inlägg den 11 september 2009

Av Birger - 11 september 2009 21:10

  

om att bränna löv, ris, kvistar och annat avfall i ett hörn av trädgården, skrevs en gång utav Hans Alfredsson. Den bör finnas i varje landsortsboendes bokhylla. Detta är precis vad jag har ägnat mig åt i dag och det är så befriande. Gammal bråte bara försvinner och det blir prydligt där det förr såg ut som skräp.

  Det blev en bra fredag flera sätt. Jag tog bättre vara på det vackra vädret och hann mycket i trädgården. Jag tog min cykeltur till affären och resten av motionen med gräsklipparen. Jag fick en ny spelning inbokad efter diverse program-diskussioner. Efter att ha hört önskemålen föreslog jag duovarianten med Vispeppar, som har just den repertoar som efterfrågades och så blev det. Norrteljebåten den 17 oktober, "Ombord med Taube och Vreeswijk". 

  Medan jag vaktade brasan upptäckte jag plötsligt att jag trampade omkring bland kantareller, förädiskt maskerade till gula björklöv. Jag fick ihop så det räckte till kvällskotletten. Har sedan unnat mig god mat och dryck till God kvällprogrammets middagsbjudning, som blev mycket intressant i kväll med Claes Elfsberg som värd. Hela programmet var för övrigt sevärt. Sen har jag även avnjutit Dobidoo, som också var ovanligt trivsamt i kväll med folk som bjöd på sig själva. Det är väl där det sitter, om man skall nå fram till publiken.

Ovido - Quiz & Flashcards