Alla inlägg den 23 september 2009

Av Birger - 23 september 2009 22:06

  

Det är väl en banal bild, men så ser det ut där jag övar kör om onsdagskvällarna, vid Frötuna församlingshem, och det kan man ju stå ut med. En stor del av dagen har för övrigt ägnats åt övning på olika saker, fiollåtar, körgrejor, visor och lite dragspel för att hålla det igång. Benny Anderssons musik står just nu i focus för den ena kören. I den andra blir det mer blandat. I kväll togs det upp några stycken som jag kände igen sedan gammalt, och det var ju tur då jag var ensam tenor. Passade på att visa kören hur man kan skapa "eko bland bergen" med vallvisan "Limu limu lima", en idé från Madelene Uggla, som var min körledare i Kör SMI på 70-talet.

  Har nu testat fyra olika vägar att ta mig till Frötuna. Den näst längsta var snabbast och bara två km längre än den närmaste, så förmodligen vinner man även bensinpengar på att ta den, vägen över Södertjära och Rösa.

Av Birger - 23 september 2009 17:31

Efter mycket innesittande ville benen plötsligt ut och gå och dom styrde mig in på min planerade naturstig, som jag inte gått på ett tag. Då finner jag att den har blivit snittslad och röjd på en del utstickande kvistar, precis som jag tänkt mig. Undrens tid är ännu inte förbi.

Ovido - Quiz & Flashcards