Alla inlägg den 7 april 2009

Av Birger - 7 april 2009 14:32

Man måste tillåta sig att uppleva levande musik. Roslagens Vokalensemble gav två fullsatta konserter i Norrtälje i söndags. Jag var på den första och blev både rörd till tårar och hänryckt av vackra klanger och rytmik. Karin Eklund, en av landets främsta körledare, har på kort tid skapat denna ensemble, som imponerade med sin kunnighet. Tack för det.

  Måndagen ägnades i första hand åt trädgården i det vackra vädret, men jag var också en snabbtur till Stockholm för kostymprov inför nästa filmuppdrag, ett reklamjobb som skall filmas i morgon. Där får jag ikläda mig min senaste yrkesroll som skolvaktmästare och det kändes ju invant.

  I dag har jag fått på sommardäcken, så bilen är rustad för sommarens färder. Vart hän? Tja, säg det! Kanske till någon spelmansstämma.

Ovido - Quiz & Flashcards