Alla inlägg den 13 april 2009

Av Birger - 13 april 2009 18:47

Vaknade onödigt tidigt men gick ut och njöt av fågelsången, som var intensiv trotsden disiga morgonen. Gick in och hämtade min lila bandspelare och spelade in en hel bandsida med mikrofonen liggande på vedtraven.

  Sen avtäckte jag vedkapen, filade upp klingan och tog mig an den samlade vedhögen. Det har jag sen fortsatt med i omgångar under dagen med diverse raster för mat och vila. Den där förvandlingen från krokvränger och bråtiga bångar till kapad vedhög är rätt fascinerande. Ännu tydligare blir det sen när de tjocka bitarna har blivit kluvna. Det lär nog blir ett par dagspass till innan jag kan börja klyva, för en del bitar måste spräckas innan jag kan kapa upp dom. det gör inget. Kroppen mår bra av den här gymnastiken.

  Ett projekt om en ny inkomstkälla håller på att ta form i huvudet. Den gamla skallen har inte slutat producera idéer, så vi får se vad som kommer ut av det här. Tids nog skall det bli synliggjort. Påsken är över och jag har överlevt den i år också. Det känns bra.


Ovido - Quiz & Flashcards