Direktlänk till inlägg 11 juni 2009

Synkronisitet igen

Av Birger - 11 juni 2009 17:56

Jag håller på och fräschar upp ett gammalt skåp åt en kund. Det visar sig att nyckeln saknas sedan länge och har ersatts med ett magnetlås, som föga harmionierar med skåpet i övrigt. Jag börjar fundera på att åka ut till Väddö Glas o Lås och se om dom har en passande nyckel.

  Men så tänker jag vidare: Jag hade en glasburk med gamla nycklar av olika slag i verksaden på Väddö innan vi flyttade. Undrar vart den tog vägen? Där den borde ha stått i hyllan finns den inte. Men jag letar vidare och bakom alla färgburkarna står det en ensam glasburk och trycker.

  Jag kan först inte se vad burken innehåller, men efter lite lirkande får jag fram den. Den innehåller en samling nycklar, inte någon stor samling men ändå. Bland dessa ligger en mässingsnyckel av skåpkaraktär med en reklambricka från Volvo och någon suvernirbricka från Jämtland! Hur har den hamnat här? Jag sätter den i skåplåset och den funkar direkt. I beslaglådan hittar jag också ett gammalt låsbläcke i mässing, som jag skruvat bort någonstans och sparat. Det passade också. Jag upphör aldrig att förundras över sådant här. Med ett modernt ord kallas det "flyt"! Det skadar ju inte att man har det någon gång också.

 
 
Ingen bild

Maria

12 juni 2009 17:22

Vad härligt!! Jag gillar gamla nycklar, vem vet vart de passat tidigare...???

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birger - 19 juli 2012 14:28


  Juli månad 2012 med ständigt växlande väder och mycket lokala regnskurar eller skyfall och åska blandat med solskensstunder. En kvällsbild med ett mäktit moln får spegla situationen. Sporadiskt bloggande sker numera på: http://music-maestro-plea...

Av Birger - 24 november 2011 21:42


  Striden om TV-eken pågår för fullt, dag som natt. Läs mera p min nuvarande blogg.http://music-maestro-please.blogspot.com/ ...

Av Birger - 29 maj 2011 11:14


  På grund av reklamen på denna sida bloggar jag numera på:http://music-maestro-please.blogspot.com/ Skön sommar tillönskas eder.   ...

Av Birger - 10 april 2011 20:34


  Vårens hela färgskala med nyanlända fåglar i våröversvämningen.   Det mer regelbundna bloggandet sker på: http//blogg.aftonbladet.se/12793           ...

Av Birger - 9 januari 2011 02:23


   För att rädda huset från fuktskador fick vi för andra året i rad skotta snö även på taket. För övrigt bloggas sporadiskt på:http://blogg.aftonbladet.se/12793 ...

Ovido - Quiz & Flashcards