Alla inlägg den 7 december 2009

Av Birger - 7 december 2009 22:04

Jag blev ombedd att ta med mig något instrument och sjunga något då "Måndagsklubben" skulle samlas och träffa NT-s chefredaktör. Jag borde ha låtit bli det. Kvällen blev inte alls som jag trott. Dels trodde jag, att jag skulle kunna beställa mat direkt, då jag var hungrig redan när jag kom. Dels hade jag fått uppfattningen att jag skulle få sjunga något inledningsvis, för att ge en vink om att vi var ett kulturbärande sällskap.

  Istället fick jag vänta två timmar på maten, under en bitvis rätt intetsägande diskussion om kulturbevakningen. Sen fick jag vänta tills efter allt detta var avklarat och jag själv var helt utmattad, innan jag fick ta ton, först av hunger, sedan av hetsätning. Det blev inte helt lyckat, som jag ser det. Men dom kan heller inte begära mer för det gaget. Inga mer sådana kvällar!

  Dessutom fick vi ju bekräftat, det vi redan visste, att tidningen inte har resurser att bevaka det som händer på kvällar och helger inom kulturen, och det är ju då det händer, åtminstone när det gäller musik. Istället får man rekommendationen att skriva själv, men man skriver ju inte gärna på kultursidan om arrangemang, där man själv är delaktig. Det blir ju lite som att kacka i eget bo.


Skapa flashcards